Wat onderscheidt onze aanpak van andere wandeltochten?

Wij van PluhZ geloven heel erg in: sporten en bewegen voor iedereen. We kunnen een standaard werknemer wel vragen om de marathon te lopen in 3 maanden, maar dat werkt natuurlijk niet. Met wandelen kan iedereen op zijn eigen manier en op zijn eigen niveau aan de slag.

PluhZ levert informatie en coaching via de PluhZ app, zodat iedereen goed voorbereid op pad gaat. Het vertrouwen dat ieder mens heeft stimuleren en het vooral leuk maken met een persoonlijke aanpak.

De grootste klacht in bedrijven is dat er tegenwoordig weinig aanspraak is tussen management en werknemers (onpersoonlijk). PluhZ laat mensen uit alle facetten uit het bedrijf meelopen zodat iedereen elkaar beter en persoonlijker leert kennen.

En het belangrijkste: Het moet vooral heel leuk en ontspannen zijn. Stressreductie is 1 van de belangrijkste elementen van wandelen. PluhZ kiest er ook voor om bij elke wandeltocht de beste leefstijlcoaches, fysiotherapeuten en artsen mee te laten lopen.

Kortom: Heel uw bedrijf aan de wandel! Wij stappen af van het oude wandelconcept! Persoonlijke aanpak, een eigen coach en goede resultaten voor lijf en geest. Daar staan wij voor!

Voor meer informatie kunt u verder lezen of contact opnemen met Robert Weij.

  • Wandeltochten op maat, naar uw wensen.
  • Van 10 tot 40 km.
  • Wandelen met collega’s in heel het land.
  • Coaching via de PluhZ app.
  • Mindfulness en Fysiotherapeuten lopen mee.
  • Meer beweging, minder stress.
  • Betere communicatie tussen personeel en leidinggevenden.
  • Meer ontspanning.
  • Schema’s voor langere periodes.

PluhZ zorgt voor de juiste doelstelling!

Voor wandelen geldt hetzelfde als voor alle andere sporten: als je jezelf wilt verbeteren, zul je er iets voor moeten doen. Trainen dus. Maar hoe? Dat hangt af van welke stappen je wilt zetten in de toekomst. Misschien wil je je gezondheid verbeteren, een betere conditie krijgen, kilo’s kwijt raken of een grote afstand gaan wandelen tijdens een wandelevenement of in je vakantie. Het doel dat je voor ogen hebt kan voor iedereen verschillen, en daarmee ook de wandeltraining. PluhZ heeft alle kennis om u en uw team te helpen voor een goed en leuk ewandeltraject.

Wandelen voor de gezondheid en conditie.
Misschien beweegt u te weinig. Een half uur per dag bewegen heeft dan sowieso een positieve invloed op uw gezondheid en kan ook gunstig werken op verschillende (chronische) ziekten. Mensen met hartproblemen krijgen niet voor niets het advies om te gaan wandelen. Let op: het half uur bewegen moet wel intensiever zijn dan u gewend bent om effect te hebben. Als je dagelijks een half uur flink gaat wandelen, dan ben je in feite aan het trainen om gezonder te worden. Ook bevorderd wandelen de lichamelijke conditie en het uithoudingsvermogen. Dit is niet alleen goed in uw privé, maar ook op het werk geeft dit grote voordelen.

Wandeltraining voor uw geest.
Wandelen is goed voor uw lichaam maar nog beter voor uw innerlijke factoren. Bewezen is dat mensen die veel stress hebben, relaxter worden van wandelen. Het maakt het hoofd leeg en dat in combinatie met buiten zijn is een gouden greep. Een stukje mindfulness klinkt misschien wat zweverig, maar met de juiste aanpak op bijvoorbeeld ademhaling en oefeningen reduceert u uw stressniveau.

Wandeltraining om af te vallen
Wandelen is een uitstekende manier om lichaamsvet te verbranden, dus om af te vallen. Tijdens een half uur wandelen met lichte intensiteit (een gesprek voeren is nog mogelijk) verbrand u evenveel vet vergeleken met een half uur intensief sporten (dan verbrand je vooral koolhydraten). Rustig wandelen is ook nog eens langer vol te houden dan intensief sporten, en minder blessuregevoelig. Kortom: effectief als je kilo’s kwijt wilt raken.

Wandelen voor iedereen!
Wij van PluhZ merken dat er in veel bedrijven toch veel georganiseerd word voor werknemers. Hardloopwedstrijden, zwemkampioenschappen of The Mud Masters, de standaard dingen. Maar wat de werkgever vaak vergeet is dat er een grote groep werknemers is voor wie dit helemaal niet geschikt is. Niet sportief genoeg, geen zin in sport of simpelweg de angst om het niet aan te kunnen zijn veelgehoorde klachten. Wandelen is voor iedereen, zeker als er een goede voorbereiding bij zit. De 5, 10, 20 of 40 kilometer, iedereen op zijn eigen niveau en eigen verbeteringstijden.

Wandelen voor elkaar!

Het klinkt gek maar probeert u het eens: Een evaluatiegesprek of vergadering met een blokje om in plaats van achter de bureaudesk. Het blijkt dat mensen veel opener zijn en meer durven te vertellen als ze wandelen. Dit komt doordat men elkaar niet de hele tijd hoeft aan te kijken en er een wat makkelijke sfeer ontstaat. Ook is het heel uitnodigend om te praten als u wandelt, want ‘’wat heeft u anders te doen’’. De beste gesprekken komen voort uit lange wandeltochten.